Blog I - Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van royenbianca - WaarBenJij.nu Blog I - Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van royenbianca - WaarBenJij.nu

Blog I - Maleisie

Door: Roy en Bianca

28 September 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dag lieve familie en vrienden,

Bij deze schrijven wij onze eerste blog van onze reis door Azië. Deze blog zal in het teken staan van het eerste deel van onze reis: Maleisië. Wij zullen het kort proberen te houden, zodat wij ook nog wat te vertellen hebben als we thuis zijn (-:

Op maandag 8 september 2014 was het dan eindelijk zover: de dag was aangebroken dat wij zouden vertrekken richting Kuala Lumpur. Na een half jaar voorbereiding, was het alsnog stressen op deze dag. Altijd fijn, de dag van vertrek. Maar om 22:00 uur stegen wij met een goed gevoel op in het vliegtuig van Emirates Airlines. We werden al wild toen wij bij onze stoelen aankwamen door de tv in de hoofdsteunen, de game controllers en alle soorten films, muziek en spelletjes die je maar kon verzinnen. Wij zouden het wel uithouden die twee vluchten van zeven uren. De vlucht is prima en vlekkeloos verlopen.

Aangekomen in Kuala Lumpur kwamen wij, natuurlijk, meteen al Nederlanders tegen. Daar hebben wij een taxi mee gedeeld naar ons eerste hotel. Scheelt weer in geld en is tevens gezellig, een win-win situatie voor de Nederlanders (-: In Kuala Lumpur hebben wij de Menara toren en de Petronas Twin Towers bezocht. De Menara toren, de uitzicht toren, zijn we helemaal boven op het balkon geweest. Raad eens wat wij daar tegenkwamen? Juist, Nederlanders… Op het tussendek, waar wij stiekem gingen kijken, werden wij al gauw ontdekt door de Aziaten. Ze vroegen iets mompelends en wezen naar zichzelf en de fotocamera in hun hand. Moet ik een foto maken van jullie? Natuurlijk, geen probleem. De Aziaten gingen naast ons staan, lachten en we werden op de foto genomen. We stonden even perplex, beseffend wat er zojuist gebeurd was. Iets waar je als Europeaan waarschijnlijk niet aan kan wennen, dat jijzelf een toeristenattractie bent… Verder hebben wij in Kuala Lumpur nog grotten bezocht, waar heel veel apen waren, zijn we naar de Bird Park geweest en hebben heerlijk de toerist uitgehangen.

Na deze wereldstad zijn wij per minibus en boot naar het tropisch regenwoud gegaan: Taman Negara. Om voor het eerst in een tropisch regenwoud aan te komen, vervoerd te worden in een typische Aziatisch bootje door chocola-bruine rivier gaf ons absoluut het ‘wauw-effect’. De boottocht was geweldig, totdat we achter ons Nederlanders hoorden. Die verpestten direct het ‘back-to-basic’ idee (hoewel het wel erg aardige Nederlanders waren hoor). In Taman Negara hebben wij een beetje het jungle leven gezien en ervaren.

Op ons zevende dag van de reis zijn wij naar de Perhentian Islands gegaan. Na een lange achturige busrit, zouden wij een rustige, relaxte boottocht krijgen van een uur. Helaas was het weer vreselijk en hebben wij een ruige boottocht gehad. Als wij een hernia hadden gekregen van de vele sprongen en landingen op zee die de boot heeft gemaakt, had het ons niets verbaasd (het was maar goed dat de moeders er niet bij waren of het konden zien). Doorweekt kwamen wij aan op het eiland, waar het tevens begon te regenen. Na een kleine zoektocht vonden wij een (veel te dure) slaapplek. Totdat Roy erachter kwam dat deze accommodatie voor een prikkie duiklessen gaf inclusief accommodatie. Dus in plaats van de duikschool die op de planning stond, hebben wij ons aangemeld bij Panorama Divers (Flexibel van Bianca hé? Wie had dat gedacht). De duikcursus is prima verlopen en wij hebben officieel ons PADI Open Water Brevet behaald.

De bootreis terug is een stuk rustiger verlopen. Vervolgens werden wij opgehaald per minibus die ons naar de Cameron Highlands zou brengen. Hier hebben wij de theeplantages bewonderd en zijn wij de Mossy Forest in gegaan. We zagen kleine stukjes gebieden die uit de film The Lord of the Rings leek, daar grapte onze gids dan ook over: “We’re entering The Lord of the Rings area, watch out!”. Na één overnachting zijn wij alweer verder getrokken naar George Town.

George Town was onze laatste bestemming van Maleisië, deel I. Tijdens ons bezoek op Penang (het eiland waar George Town ligt), hebben wij, onder andere, Penang Hill bezocht. Dit deed ons denken aan Lissabon, waar je het bekende gele treintje kunt pakken die je boven op een berg brengt. Dit treintje was alleen iets nieuwer, ging steiler en sneller. De heuvel die 833 meter boven zeeniveau ligt, werd binnen 10 minuten bereikt; dat ging dus met een rap tempo.

Op 26 september zijn wij naar het vliegveld van Penang gegaan, ontbeten bij de McDonald’s (yes!) en hebben wij een geweldige vlucht van welgeteld 30 minuten gehad naar Indonesië. Wat we daar al gedaan hebben en wat we nog gaan doen? Dat lezen jullie ‘in the next episode of Roy&Bianca Travelling through Asia!’

• 28 September 2014 - 14:16

Lya:

Lieve Bianca en Roy, wat een leuk reisverslag tot nu toe.
    Jullie hebben al heel wat beleefd samen.
    Ik ben al benieuwd naar het komende verslag.
    Nog veel plezier.

• 28 September 2014 - 18:19

Anne:

Wat hebben jullie al veel gedaan in die korte periode! Klinkt erg mooi en aan de foto's te zien is het dat ook.
    Nu voor de rest van de reis een tactiek bedenken om al die Nederlanders af te schudden.
    Veel plezier in Indonesië, ben heel benieuwd wat jullie daarvan vinden.

• 28 September 2014 - 18:57

Martijn:

Wat hebben jullie samen al een hoop meegemaakt! Ik ben alleen wel bang dat we de hele kerst foto´s kijken en naar jullie verhalen moeten luisteren.. Nee grapje daar heb ik natuurlijk erg veel zin in!!

Heel veel plezier in Indonesië wordt vast een hele leuke tijd en dat het Indonesische eten jullie maar mag smaken! :-)

• 28 September 2014 - 20:35

Joke:

Lieve Roy en Bianca. Ik heb jullie verslag gelezen, wat een pracht verhaal. Inderdaad wel goed dat moeders niet alles weten ha ha. Jullie genieten volop en wat zien en doen jullie veel. Ik kijk uit naar het volgende verslag. Dikke kus en knuffel van ons.

• 28 September 2014 - 21:02

Peter:

Hoi vakantiegangers,

Ongelooflijk wat jullie al in die korte tijd hebben meegemaakt en dat terwijl jullie nog maar 3 weken onderweg zijn! Zeer enerverend.
    Ik ken al die plaatsen niet die jullie schrijven maar ga veel van de topografie leren van maleisie en Indonesie. Grappig al die Nederlanders die net als jullie balen als ze andere Nederlanders tegenkomen :)

Heel veel plezier gewenst met de vervolgsexcursies!

Peter

• 01 Oktober 2014 - 16:40

Els Lammerse:

Hallo Wereldreizigers.
    Wat hebben jullie al een hoop gezien en gedaan in die korte tijd.
    Geweldig reisverslag en geniet nog maar fijn.
    Heel veel plezier met het vervolg van jullie reis.
    Gr.Vanuit Heemstede.

• 04 Oktober 2014 - 10:26

Christina:

Lieve Bianca en Roy,

En dan toch weer ontbijten bij de Mac... geeft wel even een heel vertrouwd gevoel!
    Leuk om jullie verslag te lezen! Ook voor jezelf straks een waardevol dokument.
    Ik wens jullie een prettige voortzetting van de reis toe en pas goed op elkaar!

Groetjes en liefs van ons allen!

• 04 Oktober 2014 - 21:51

Petra:

Hallo vakantiegangers,
    Wat een belevenis. Niet voor te stellen, dat jullie zoveel moois zien en dingen beleven in zo'n korte tijd. Geniet verder van jullie uitgekomen droomreis!
    Groetjes

• 05 Oktober 2014 - 12:40

Ria Koomen:

Hallo Roy en Bianca.

Wat leuk dat we jullie op reis een beetje kunnen volgen. Leuk om zien wat jullie allemaal zien en beleven. Geniet er maar van en ik volg jullie vanuit Noordwijkerhout graag mee.

Groetjes tante Ria.

• 05 Oktober 2014 - 12:54

Opa En Oma:

Ik heb jullie verslag gelezen leuk dat we het
    Zoo kunnen volgen geniet er van groetjes van oma en opa .

• 06 Oktober 2014 - 13:12

Tonia.Verhoeven:

Lieve Roy en Bianca.
    Geweldig dat je zo met jullie mee kan leven.
    Geniet nog van jullie prachtige reis.
    Liefs tante Tonia.

• 06 Oktober 2014 - 13:59

Wil Mostermans:

Hoi Roy en Bianca
    Top ! Dat ik een beetje met jullie mee mag reizen op deze droomreis.
    Ik kijk uit naar het volgende verslag.
    Goede reis verder geniet ervan.
    Groetjes tante Wil